Waarom helpen we, ook als de ander dat niet wil?
Vanmorgen, na de CrossFit-les, ontstond er een gesprek dat me de rest van de dag bezighield. We hadden het over goede bedoelingen. Je kent het vast wel. Je ziet iemand worstelen. Je wilt iets doen. Een oplossing aandragen. Een taak overnemen. Er gewoon voor die ander zijn. Vanuit liefde, betrokkenheid of zorg.
